måndag 15 november 2010

Recessed window card

"Recessed window card" heter den här vikningen på engelska och på svenska kanske det blir något i stil med "infällt fönster"? Jag utgick från en instruktion på Splitcoast Stampers men ändrade lite så det passade mitt kort. Allt material är från Reprint. Min nya favorit (ja, ja den är inte direkt ny men för mig var det premiäranvändning på detta kort!) är Tissue tape från Tim Holtz, just den här har tryck från olika juliga annonser och texter. Supersöt!

This is a recesses window card made according to the tutorial at Splitcoast Stampers. All material is from Reprint. My new favourite product is the Tissue tape from Tim Holtz. Super cute!



Här ser man att fönstret är infällt, 1/4 tum för att vara exakt. Jag bigade även två linjer vid vikningen med 1/4 tum mellanrum, så att det går att vika kortet utan att platta till fönstret.

Here you can actually see that the window is recessed, 1/4 inch to be exact. I also made a double fold line with 1/4 inch between the scoring lines, to make room for the recessed window when the card is folded.




Närbild på de fina svarta rosorna som fick lite stickles (Star dust) som extra bling. Det gröna pappersbandet har jag fransat och krullat med en sax, som man gör med vanligt presentsnöre men lite mer försiktigt ...

Close-up of the black roses. The pale green paper ribbon has been curled with careful help from a pair of scissors.




På insidan blir det istället ett utåtfällt fönster som jag dekorerat med en annan bild från ett Tim Holtz papper. Alla kanter är distressade och infärgade med Distress ink Black Soot.

The recessed window from the inside of the card. I decorated this part as well with patterned paper from Tim Holtz.



På baksidan har jag använd Tissue tape från Tim Holtz som bakgrund för den söta julstämpeln. Stämplat och embossat med svart.

And my favourite again, the tissue tape ... I used it as background for the Christmas sentiment in the circle.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ursnyggt!!!
Jag gillar dekorationen speciellt.
/Elisabet

http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com

Maiden sa...

Superläckert!!