torsdag 13 november 2008

Treat box for Christmas

Splitcoaststampers är en riktig guldgruva när det gäller inspiration, mallar och instruktioner. Där finns hur många roliga projekt som helst, med varierande svårighetsgrad. Den här lilla gottkorgen är riktigt enkel att göra och kan dessutom fällas ut så den blir platt och lätt att förvara till nästa gång man vill använda den. Jag har använt ett brunt cardstock, dekorerat med ljuvliga julpapper från My Minds Eye, ritat av chipboards på blå cardstock och dragit med stickles längs konturerna. Pepparkaksgubbarna är en Cuttlebug die. I varje hörn har jag satt en öljett för att få det lite mer hållbart eftersom man drar ett band genom hålen.

Splitcoaststampers is a real goldmine when it comes to inspiration, templates and tutorials. There are lots and lots of fun project, from really easy ones to very difficult and complicated (if you need a challange). This treat box is one of the easier projects and can be unfold for easy storage. I used brown CS, decorated with lovely Christmas papers from My Minds Eye. The gingerbread men are from a Cuttlebug die. I put an eylet in every corner fot better stability, since you pull a ribbon through all the holes.



8 kommentarer:

Karin sa...

Men sicken cool! =)
har du kanske en beskrivning? Hade varit kul & pröva..

Sååå fina julkort du har gjort till pysselparadiet! Riktigt härliga & får mig att lääängta till jul!
Ha det så bra !
kram K.

Anonym sa...

Very nice!! Håller med, på Splitcoast hittar man alltid inspiration. Ska bli kul att träffas nästa onsdag :o) Kram

Daniel August sa...

Stilig eske!!

Mvh
Daniel

ylva sa...

vad fin den är :). och vad roligt att det väckte tankar, har liksom funderat en del på det själv... lusigt att du använde ordet schizofen (ja, eller lustigt och lustigt, men du förtsår vad jag menar ;)) för när jag skrev det så var jag hela tiden på väg att stoppa in det ordet, men så kändes det så seriöst på något vis *lol*. risk för att missförstås eller något. alltid lika glad av dina kommentarer!

kram kram,

Carina sa...

Hej!
Vilken mysig korg,den blir till att prova!

Tack för tipset!


Kram!
Din DT-vän!

Cornelia sa...

Oj, vilken jättefin grej! En sån skulle jag gärna också vilja prova!

Familjen Eriksson sa...

Grattis till husköp!
Jag börjar jobba på måndag så då kan vi mailas lite ;)

Kram

Lotta sa...

Vilken underbar godisgömma!! Det måste man ju bara pröva!!