tisdag 28 april 2009

you & me

Jessica på House of Inspiration skämmer bort mig med det allra ljuvligaste materialet att arbeta med. Här är det papper i varma färger från Dream Street Papers som är basen i ett tag-pocket album, lämpligt att ge till någon alldeles speciell ...

På tagsen finns en helt underbar dikt av Harriet Löwenhjelm:
"Tag mig - håll mig - smek mig sakta. Famna mig varligt en liten stund.
Gråt ett grand för så trista fakta. Se mig med ömhet sova en stund.
Gå ej från mig - du vill ju stanna, stanna tills jag själv måste gå.
Lägg din älskade hand på min panna. Än en stund är vi två."

Jessica at House of Inspiration spoils me rotten with the most wonderful material to create with. This time, papers in warm colours form the base for this tag-pocket album, perfect as a gift to someone very special. The text on the front says "you & me" in Swedish, and on the inside is a poem by Harriet Löwenhjelm, which I will not even make an attempt to translate. But believe you me, it is just lovely.







2 kommentarer:

Carina sa...

Helt fantastiskt du gjort och texten är bara såååå fin!


Ha,en bra dag!


Din DT-vän

Arvet sa...

Vilken vacker dikt och så passande till ditt vackra kort!
En njutning när jag nu eg. tittade in för att be dig kontakta mig på Skrotboken.
Kram Bi