söndag 6 september 2009

Enjoying life

Jag har en riktigt god vän som ställer upp i vått och torrt och är så där härligt klok och lyckas alltid hitta det positiva i det som händer. Jag hittade en dikt som stämmer så väl in på henne (vad är det med mig och dikter nu för tiden?) och bestämde mig för att scrappa ett litet album med dikten till henne. Pappren är från My Minds Eye och idén till albumet hittade jag på bloggen You Go Girl. Enkelt att göra och riktigt sött!

One of my very good friends is always eager to help in any way she can and she always finds the positive in what is happening in life. I found a poem (what is it with me and poems these days?) that really fits her personality and I decided to make a mini album with that poem for her. The papers are from My Minds Eye and the idea for the album is from the blog You Go Girl. It is very easy to make and oh-so-cute.



Bokstaven E är stansad med QK Chandelier och plattan bakom är även den en die från QK. Locket hålls på plats med ett magnetlås från Basic Grey.



I det lilla kuvertet finns alltså själva minialbumet som hålls samman av ett pappersband.





Här är dikten i sin helhet:

Livsnjutare

Jag är en livsnjutare av stora mått
jag både äter och dricker gott
allt som finns i lagom mängd
i relation till vikt och längd

Jag är en livsnjutare på många sätt
att vara positiv gör det så lätt
att vara glad, ha lätt till skratt
finns i mig dag som natt

Jag är en livsnjutare och tar vara på livet
tror på ödet och tar inget för givet
vill uppleva världen och resa ut
vill ta vara på varje minut

Jag är en livsnjutare, bryr mig inte om prylar
materiella ting skapar oro omkring
jag vill träffa nya vänner, få en smekning på min kind
höra fåglar, känna solen och årstidens vind

Av Ewa Rawling

2 kommentarer:

Tesa/Therese sa...

Detta kommer att bli mycket uppskattat. Visst är det härligt med vänner som alltid ställer upp:o) Tack för dina ord.....kram

Frideborg sa...

Hejsan!

Jag tittar ofta in hos dig och bara njuter, så vackra saker du får till .
Du ger en inspiration och glädje.

MVH Marina