måndag 7 mars 2011

More Springtime

Ett kort med vårkänsla har jag gjort för Reprint. Direkt på kortbasen har jag stämplat en bakgrund med texten Brev från Toscana som jag färgat in med Memento-pennor i olika nyanser. Alla mönsterpapper är från Graphic 45s serie Once upon a springtime.

I made a card with lots of springtime feel in it for Reprint. I stamped directly on the card base with a text background using Memento pens to get som shading. All patterned paper are from the collection Once upon a springtime from Graphic 45.



Stämpeln Dream and discover är stämplad med Distress ink Walnut stain och embossad med clear. En metalldekoration i form av ett nyckehål från Tim Holtz, några av Reprints ljuvliga rosor och så lite stickles. Frimärket på "vykortet" har jag täck med ett lager Crackle Accents.



I själva nyckelhålet kan man se en liten älva (detalj från ett av G45 pappren) och ovanpå har jag lagt ett lager Glossy Accents. Jag tror bestämt att våren är på ingång!

If you look into the key hole you will see a little fairy (from one of the G45 papers). And then a coat of Glossy Accents. Spring must soon be here!

xox
Ulrika

4 kommentarer:

Thessa sa...

Precioso trabajo.
Saludos.

Elisabet sa...

Så underbart vackert!!
Älskar detaljen med älvan i nyckelhålet.

Erica sa...

Ljuvligt fint kort, ett kort som jag skulle kalla KLOCKRENT, så in i minsta detalj, love it!!

Ha en skön helg! Kram, Erica

Mrs X sa...

Vilket underbart kort!