fredag 26 augusti 2011

Challenge at Scrap-Perras crop

Jag var på scrapträff förra helgen, hos Scrap-Perra i Järfälla. Det händer inte ofta, och det av en god anledning. Jag kan nämligen inte scrappa i grupp. Det finns alldeles för mycket spännande att titta på, för mycket skojigt att shoppa, och för att inte tala om alla trevliga pyssliga människor som man bara måste prata med. Den här träffen hade lagom många utmaningar så att man inte blev helt stressad och paralyserad av skaparångest - en av dem var att låta sig inspireras av ett skivomslag. Den gick jag igång på ... och här är resultatet. Stämplar och embossingpulver och så lite stickles, det börjar bli ett bekant recept! :)

I went to a crop last weekend, at Scrap-Perra's just outside Stockholm. I don't usually go to crops, and that for a very good reason - I can't scrap in group. There are just too many things to look at, too much to shop and a bunch of nice crafty people that I just need to talk to. At this crop, we actually had only a couple of challenges, so no need to stress out on those. This card is the result of one of the challenges, with an album cover as inspiration.



Kolla hur blomstjälken smugit sig in i flickans hand ... himla fiffigt, va? ;)



Nu laddar jag för fullt inför Formex nästa helg, då jag och Marie ska hänga i Reprints monter. Hoppas vi ses där!

Kram,
Ulrika

1 kommentar:

TesaB sa...

WOW!!! Det här kortet är HELT fantastiskt! Sååååå snyggt. :):):)