måndag 23 juli 2012

Tag: Create wonderful things

Ibland är det roligt att bara leka loss med fina papper och material, stämplar och embossingpulver. Här har jag gjort en tag i ett kuvert av kraft glassine, för Reprint.

Sometimes it's just fun to create and explore nice papers, materials, stamps and embossing powders. Here's a tag I made, with a matching kraft glassine pocket. All material is from Reprint.


På framsidan av kuvertet sitter en färdig tag, det enda jag har gjort är att sy en raksöm runt kanten.

I used a ready-made tag on the front of the pocket. The only addition was a straight seam around the edges.


Ett par banners är instuckna under tagen. Även dessa har fått en raksöm längs kanterna,

A couple of banners stuck in beneith the tag. They also got a seam along the edges.


På baksidan av kuvertet ser man tydligare att jag gått loss med embossingpulver och en kugghjulsstämpel längs kanterna. Bokstäverna på pilen och "4U" är från ett stickersark.

The back of the envelope clearly shows that I had some fun with a cog wheel stamp and some embossingpowder. The letters on the arrow and the "4U" are stickers.


Och så själva tagen. Jag har skurit till den ur ett kraft cardstock och monterat ett matchande papper från Cosmo Cricket ovanpå. Innan jag stämplade motivet så målade jag med en ljus akrylfärg utspädd med vatten, bara för att dämpa papprets mönster precis där jag skulle stämpla. Jag stämplade med en svart dyna och embossade motivet med clear. Orden är från ett block med stickers, från Advantus.

And here's the tag itself. I cut it from craft cardstock and mounted a piece of patterned paper from Cosmo Cricket on top. I lightened up the area where I wanted my stamp to go by brushing on some light acrylic paint, diluted with a few drops of water. I stamped in black and embossed with clear powder. The words are stickers from Advantus.


Närbild på tagen.

A close-up of the tag.


Älskar kugghjulsstämpeln! Embossingpulvret heter Palm green och är härligt pärlemorskimrande.

I love the cog wheel stamp! The embossing powder is called Palm green, and has a really nice metallic shine.


Love,
Ulrika

1 kommentar:

Lotta sa...

Vilket fint kuvert och tag! Snygga detaljer.
//Lotta