måndag 18 november 2013

ATC on Christmas cards

Artist Trading Cards är unika kort som man byter med andra likasinnade. Jag hade förberett ett helt gäng kort i ATC-storlek av akvarellpapper, att användas när andan faller på. Mitt i julkortsproduktionen fick jag syn på högen med tillskurna kort och tänkte att de kommer nog att passa perfekt även på julkort! Just denna typ av bakgrund som jag gjort med distresser och vatten är perfekt att göra på akvarellpapper, men det fungerar även med vit cardstock.

Artist Trading Cards are unique cards to be traded with other crafters. I had prepared a whole bunch of ATC sized cards in watercolor paper, to be used whenever I would get the urge. Which I actually did during the Christmas card production! The type of background that I did, using Distress ink and water, is perfect on watercolor paper, but regular white cardstock will also work.


På det första kortet stämplade jag en enkel stjärna med embossingdyna och embossade med vitt pulver. Sedan strök jag ut lite blå distressfärg från en dyna på mitt craftsheet, sprayade över lite egengjord glimmermist och drog sedan kortet genom färgdropparna. Resultatet blir alltid härligt oförutsägbart med denna teknik!

For the first card, I stamped a simple star with embossing ink, then heat embossed it using white powder. I smeared some Distress ink on my Craft sheet and sprayed some home made glimmer mist over the ink. I dragged the card through the droplets, and the result was, as always with this technique, wonderfully impredictable!


Fågeln stämplade jag på en bit akvarellpapper, klippte ut och målade med distresser och vattenpensel.

The bird was stamped on a water color sheet, fussy cut and painted with Distress ink and a water brush.


Det andra kortet är gjort på precis samma sätt, det är bara stämplarna och färgerna som är annorlunda. Den egengjorda glimmermisten gör jag i en Mini mister med en knivsudd Perfect pearls och vatten nästan upp till kanten. Allt man sprayar blir härligt glittrigt!

The second card is done in exactly the same way, just using different colors and stamps. In case you plan to make your own glimmer mist, this is how I do it: A little Perfect pearls in a Mini mister, fill her up with water, give it a shake and you are good to go. Everything sprayed will get wonderfully sprakly!


Lite stickles på ängelns vingar ...

Some Stickles on the angel's wings ...


Keep calm, Christmas is coming!
/Ulrika

Inga kommentarer: