fredag 29 augusti 2008

Keeping it simple

Ett gäng pyssliga tjejer har bett mig visa dem hur man scrappar. Annat pyssel är de vana vid, men just scrapbooking har de inte provat på. Och det är klart att jag gärna visar lite tips och tricks! Det svåra blir att inte ösa på med för mycket teknik på en gång, utan hålla det rätt enkelt. Jag har valt att inte ta med stämpling över huvud taget, utan de får använda papper, sax, utstansat och enkla dekorationer. Dessutom tänkte jag hålla formatet lite mindre, så det blir 8x8 layouter de ska få prova på. Jag har gjort två enkla layouter för att visa vad de kan göra och faktum är att detta är de första 8x8 layouter jag någonsin gjort! Kul format, det ska jag göra igen.

A couple of girls have asked me to show them how to scrapbook. They are used to crafts of different kinds, but scrapbooking is new to them. And of course I want to show them some tips and tricks! The most difficult part will be to keep it simple, and not include too many techniques. I will not even go into stamping at all, but let them use scissors, paper, die cuts and simple decorations. I am also considering using a smaller format, so they will be scrapping 8x8. I have made a couple of layouts just to show them what they can do, and these are actually my first 8x8 layouts ever! I like this format and will definately scrap this size again.



Inga kommentarer: