söndag 5 oktober 2008

Folded Christmas Card

Inspirationen till det här kortet fick jag från utmaningsbloggen Sukkersött där förra veckans utmaning var att göra ett julprojekt med minst två vikningar, bling, snöflingor och band. Jag lyckades slutföra projektet men inte i tid. Men det gör inget. De har alltid roliga utmaningar på Sukkersött, gå genast dit och titta om ni inte gjort det tidigare! All text är på norska, och det kan ju vara ett problem ibland. Men nu har jag hittat en norsk/värmländsk kompis som hjälpte mig häromsistens (för vem kunde ana att "brette" på norska betyder "vikning" på svenska?). Det är också Anita som jag fyndat den ljuvliga snögubbestämpeln av. Den hade gjort sitt hos henne och har nu fått nytt liv hos mig.

I found inspiration for this Christmas Card at the Norwegian challenge blog Sukkersött. The challenge was to create a Christmas project with at least two folds, bling, ribbon and snowflakes. I made it, but unfortunately not in time to participate in the challenge. But that doesn't matter, it was a fun little project anyway. The blog is in Norwegian which can of course be a problem, even if Swedish and Norwegian are somewhat related languages. But that is not a problem for me anymore, since I found a new friend, Anita, who is Norwegian/Swedish. It's nico to have a personal translater! The Snowman stamp is also from Anita, she had got tired of it so it got a new life in my collection.







2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefins kort, å de va kul att se hur stämpeln blev.

Hälsningar Malin

Anonym sa...

Åhhh du gör så himlans fina kort.