tisdag 30 november 2010

How many Christmas cards can you make?

Jag misstänker att med lite bättre framförhållning så hade jag redan varit klar med årets julkort, så som föredömligt duktiga Rimna har gjort ... men istället försöker jag njuta av att sitta vid pysselbordet så ofta jag kan, gärna med julmusik i bakgrunden och några halvfärdiga julkort på gång i röran. Här är mina senaste julkort i alla fall, men jag hinner nog trötta ut er med några fler innan jul!

If I had only been a bit more well structured and ambitious (like the oh-so-lovely Rimna), I probably would have had all Christmas cards for the season ready for mailing by now. But instead, I try to enjou my crafty moments at the scrapbooking table, with some good Christmas songs in the background and a couple of cards in the process. Here are my latest few creations.



Det här kortet gjorde jag för swappen på Tisdagar med Tina. Bakgrunden är gjord med Distress ink Chipped sapphire, en färg som verkligen är djupt himmelsblå och inte alls lila som färgen på locket! Stämplat och embossat stjärnor från Inkido, med embossingpulver Frost. Det är inte försent att vara med i swappen, senast den 7/12 behöver Tina dina kort!

This is a card I made for the Christmas card swap over at Tuesdays with Tina. The background is made with Distress ink Chipped sapphire, which has a lovely dark sky colour, not at all deep purple as the colour on the lid! It's not too late if you want to join the swap, Tina needs your cards by 7/12 at the latest!



De här korten har jag gjort för Reprint, med underbart material från Tim Holtz och Webster's Pages.

These cards are made for Reprint with wonderful material from Tim Holtz and Webster's Pages.



Gillar verkligen renen, det är en die från Sizzix, designad av Tim Holtz (förstås!). Målad med vit akrylfärg och så massor av Stickles, Platinum.

I so love that reindeer, it's from a die from Sizzix, design by Tim Holtz (of course!). I used white acrylic paint and lots and lots of Stickles, Platinum.



Är du klar med dina julkort? :)

So, have you finished your Christmas card production? :)

3 kommentarer:

Marie Wisén sa...

Japp, jag är klar!

Kram Marie

Cinna/Carina sa...

Klar med julkorten??? Du måste skoja! Jag har inte ens börjat! YIKES!!!! TACK för inspirationen Ulrika - jag har bestämt mig för att göra kort med så få målade motiv som möjligt....

Britt-Inger sa...

Klar..hahah..du är rolig du ;)
Ska gå ut i dag till Ateljen och börja...Ska på marknad nästa helg, så jag skulle behöva Rimnas kort ;)
Men men, det blir nog jul ändå, tror jag.
Snygga kort!!!!!
Ha det!
Kram, BI