söndag 19 december 2010

December birthdays

Både make och svärmor fyller år i december och det är klart att de måste få handgjorda födelsedagskort! Först ut är makens, som består av två tags som jag färgat in med diverse distressdynor, glimmer mist och sen stämplat hej vilt på. Bokstäverna på framsidan är utstansade i ett sammetspapper, mjukt och gossigt att klappa på.

In December, we celebrate both my DH and my mother-in-law's birthdays. This card, for my husband, is actaully two tags with backgrounds made with distress ink and glimmer mist. A few stamps and we are ready to go. The letters on the front are die cuts from a velvet like paper, very tactile and beautiful.





På insidan en hälsning i utstansade och lackade bokstäver.



Och så en puss på baksidan förstås!

Kisses



Svärmors kort har en kortbas av craft-papper, det gillar jag verkligen. Mönsterpappret är en riktig favorit, det är flera år sedan jag köpte det och jag har ingen aning om vart eller vilken tillverkare det är. Jag har sparat bitar av det som jag använder med andakt!

The cardbase for my mother-in-law's card is of craft-type, which I really like. The patterned paper is an old one from my stash. I love it and I only have a few bits left, which I use only for very special projects.





Sen måste jag bara få visa upp ett kort som inte jag utan min käre son gjort. Jag gillar verkligen hans humor, och det är lika roligt varje gång man får se en ny teckning. Det här kortet har en liten historia - vi har nämligen två katter i hushållet och de är väl vad man lugnt kan kalla ärkefiender. Kitty är en relativt fet kattmadam och dessutom riktigt feg. Lilla Lily å andra sidan, hon är liten, smidig och en riktig retsticka. Sonen gissar att Kitty har härliga drömmar om tänkbara alternativ för att hjälpa Lily på traven över till den andra sidan ...

Now this card is not mine but I just have to show you. My son has the greatest sense of humour and his birthday cards are always a real treat. This card has a special story - we have two cats in the house and they are anything but Best Friends. Kitty is fat, lazy and such a coward. Lily, on the other hand, is small and quick and loves to scare and torture Kitty as best as she possibly can. My son imagines that Kitty dreams happily about different possibilities to make Lily just go away ...



Inga kommentarer: