torsdag 17 maj 2012

Cupcake mini album

Förra helgen var jag i Kristinehamn på Cupcakekalasträffen, arrangerad av allra bästa Micke och Helena på Svensk Scrapbooking. Det var länge sen jag hade en så lugn och skön pysselstund, med alldeles lagom många pysslare och roliga utmaningar. En av utmaningarna var att göra att cupcakeminialbum och så här blev mitt bidrag.

I spend last Saturday in Kristinehamn on a scrap event with a cupcake theme. Svensk Scrapbooking arranged the get together in the best way possible, as always. Thanks Micke and Helena! I really enjoyed the day, just chilling and crafting away with a bunch of friends. Amongst a few other things, I managed to create this minialbum for one of the challenges.
 

En cupcake i nåt som var tänkt att vara 3D, men det blev nog snarare 2,5D på framsidan ...

The front of the album is decorated with what was supposed to be a cupcake in 3D, but I guess it turned out to be more something 2,5D ...


Albumet är uppbyggt av små papperspåsar, vikta och ihoplimmade så att det bildas både små flikar och många fickor för tags. Påsarna köpte jag hos bästa Viktoria på Papper & Sånt, den här sorten använde jag.

The album is made from a number of small white paper bags. I got mine from Viktoria at Papper & Sånt. These are the ones I used.


Riktigt bulligt och härligt blev det!

I love a really chubby mini album!


Jag hade äran att vinna ett presentkort hos hcdesign med mitt lilla album, och det var ju inte så svårt att shoppa upp pengarna i deras webbshop. :) Tack Helena!

I had the honours to actually win this challenge, and the prize was a gift card at hcdesign. Let's just say I had no problem spending it all at once in their webshop. :) Thanks Helena!


Nu har jag ledigt i hela fyra långa härliga dagar. Ute regnar det så det känns helt OK att stanna inne och bara vara. Och pyssla så klart. Hoppas att du också får en härlig helg!

I have a really long weekend off ahead of me. Four days to spend on whatever I like. And since the rain is pouring down outside, I might just stay inside and scrap away. I hope that you too will have a great weekend!

Love,
Ulrika

Inga kommentarer: