måndag 7 maj 2012

Forget-me-not

En vårig layout med Reprints underbara vårpapper. Min jobbarkompis Anna hade svårt att välja vad hon skulle plantera men till slut blev det en förgät-mig-ej, därav titeln. :)

A layout full of spring, using Reprint's lovely papers. A friend from my office, Anna, had a really hard time deciding what to plant but she finally chose a forget-me-know, hence the title. :)


Lager på lager med 3D-kuddar emellan för lite djup. Som bas har jag använt baksidan av ett mönsterpapper. Prickarna är stänk med hjälp av en pensel och akrylfärg, något utspädd med vatten.

Layer upon layer with foam squares for some depth. I used the back of a design paper as background. The spots are splatters from acrylic paint, somewhat diluted with water.


Fjärilen är av Sticky-back canvas, först stämplade jag med vit akrylfärg och när färgen torkat färgade jag in hela fjärilen med Distress stains. Färgen fastnar inte där akrylfärgen är.

The butterfly is of Sticky-back canvas, first I stamped with white acrylic paint and when the paint dried, I coloured the whole butterfly with Distress stains. The stains won't stick to the areas where there is acrylic paint.


En del av en utstansad cirkel som jag sytt fast med några sömmar. Där passade också en fin liten sticker med datumet på.

Part of a punched circle, attached with a few seams. A perfect spot for this cute little stickers with the date.


Metall charms med trädgårdstema passade så bra till fotot!

Metal charms with a gardening theme matched the photo perfectly!


Love,
Ulrika

1 kommentar:

Katarina sa...

Härlig LO. Trevligt att träffa dig i helgen. Otroligt att höra hur du mår nu efter det du varit med om. Var rädd om dig. Kramar Katarina