tisdag 23 april 2013

"Alter something" they said

"Altra nåt" sa Micke och Helena på Svensk Scrapbooking. Så då gjorde jag det. Och denna kista hamnade på Framsidan! 

"Alter something" said Micke and Helena at Svensk Scrapbooking. So I did. And this wooden box ended up on their blog!



Lådan är av trä och till att börja med täckt med ett tunt lager vit akrylfärg. Sedan använde jag transfertecknik till att få dit massor av olika pappersbitar i romantiska mönster och färger. Jag var inte så noga när jag limmade, ville få en lite "shabby" look.

The wooden box is first covered in a thin coat of white acrylic paint. Then I used a transfer technique to add pieces of paper in romantic and soft colours. I wasn't particularly particular when I glued them down, since I was going for a slightly "shabby" look.


Jag stämplade med en vattenfast dyna lite här och där med olika mönsterstämplar, utan kloss så att de blir böjliga och går enkelt att bara använda delar av stämplarna.

I stamped using a waterproof stamp pad, randomly using background stamps without the acrylic block, making the stamps more flexible.


En superfin mask och texture paste här och där, sedan lite färgstänk ovanpå det.

I used a mask and some texture paste in different places, and then some splatters of acrylic paint on top of that.


Och så till sist dekorerade jag med blommor ...

And finally I decorated the lid with flowers ...


Stämpeln på undersidan av kistan. Bara en liten uppmaning :)

The stamp on the bottom of the box. Just saying :)


Love,

Ulrika

1 kommentar:

Karin Åkesdotter sa...

Åh så vackert! helt underbara färger och fantastisk design!