måndag 16 december 2013

Christmas in red and pink

Lite inspiration fick jag allt när det bjöds på skumtomtar häromdagen (som för övrigt är mitt absoluta favoritgodis, alla kategorier!) så här bjuder jag tillbaks, med ett julkort i rosa och rött. Basen är ett rosa cardstock, och de övriga mönsterpappren är från Reprints egna kollektioner.

The Swedish Christmas candy "skumtomtar" (which is my absolute favourite candy, all categories!) has served as an inspiration for this card, in pinks and reds. The base is a pink cardstock and the rest of the papers are from Reprint's own collections.


Den vita "snön" längs de skrapade kanterna är gjord med vit Distress Paint, så otroligt smidigt att applicera färgen med den lilla skumgummitoppen.

The white "snow" along the torn edges is simply white Distress Paint, easily applied using the foam top.


Nu står julen snart inför dörren och du har säkert, precis som jag, massor av "måsten" som ska betas av. Men lite tid går det allt att hitta för en liten pysselstund, och några skumtomtar. Eller hur?

Christmas is just around the corner now, and I am sure you have lots of "have-to-do's", as do I. But let's agree to find just a few minutes for some relaxed crafting, and maybe some candy too. I will for sure treat myself with some "skumtomtar"! 

Love,

Ulrika

1 kommentar:

Madde sa...

Ha, ha jag läste att du gjorde det med skumtomten(den vita snön alltså) Kramilikram