måndag 27 januari 2014

Distress ink over embossing

Distressfärgerna från Ranger är vattenlösliga och har delvis samma användningsområden som akvarellfärger. Här har jag använt distressrefiller och vattenpensel för att skapa en bakgrund med olika nyanser. Refillerna är mycket koncentrerade, så en droppe räcker långt!

The distress range from Ranger are water soluble and can in many ways be used as water colors. Here I used the Distress refills and a waterbrush to create the background in different shades. The refills are highly concentrated, so one drop goes a long way!


Innan jag färgade in bakgrunden så stämplade jag motivet med en versamark dyna och embossade med clear embossingpulver. När jag sedan lade på distressfärgen så fungerade embossingen som en resist och stämpelmotivet förblev vitt som pappret. Jag har använt några av Reprints nya blommor som dekoration.

Before I made the background, I stamped and embossed the sentiment with clear embossing powder. When I then added the distress ink, the embossing acted as a resist and the stamped areas stayed white as the paper. I used some of the new Reprint flowers as decoration.

Love,
Ulrika

Inga kommentarer: