tisdag 6 januari 2015

Filling up the greeting card stash

Det är en ständig åtgång på grattiskort hemma hos mig, är det inte jag själv som behöver så är det dottern som har hur många kompisar som helst som verkar fylla år mest hela tiden. Det är ju bra att en del av det jag pysslar ihop faktiskt kommer till användning :)

The greeting card stash at my home seems to always be too low. It's not only me who use them, my daughter also has lots of friends - and as it seems with lots of birthdays to celebrate! I'm just glad some of my creations actually get to be useful :)


Här har jag stämplat en textstämpel på ett akvarellpapper och embossat i guld. Därefter har jag målat med vatten (från en vattenpensel) över motivet, och därefter plockat upp distressfärger från mitt craft sheet och låtit dem flyta ut över det blöta området och i varandra. Jag använde flera olika rosa och röda nyanser.

On this card, I stamped the sentiment on a piece of watercolor paper and embossed it using gold powder. I then wet the paper on an area around the sentiment using a water brush, and then added some distress ink in puddles and let them mix, moving them around slightly with the water brush. I used a few different pink colors to get a mottled effect.


Stänket är gjort med All-purpose ink i guld samt guld stickles. Det chevronmönstrade pappret är egentligen en baksida till ett julpapper från Reprint som funkar året runt!

The splashes are made with All-purpose ink in gold and gold stickles. The chevron patterned paper is the backside of a Christmas paper from Reprint, works all year around!

Love,
Ulrika

Inga kommentarer: