tisdag 13 januari 2015

Roses on your birthday

I min jakt på inspiration snubblade jag över ett kort på Pinterest som tilltalade mig. Nu hittar jag inte på det igen, men detta kort är alltså inspirerat av någon annans design. Gillar de rundade hörnen och den fastsydda bannern, ett enkelt koncept som jag säkert kommer att använda igen!

I stumbled upon a really nice card on Pinterest in my search for inspiration. Now I can't find it again, but this card is very much inspired by someone else's design. I like the rounded corners and the banner held in place with a simple stitch, a simple design that I'm sure I will use yet again!


Både det prickiga och det randiga pappret är från Reprints behändiga 6x6 tums pappersblock. Det röda med noter är från ett A4-ark. Den fina rosbilden är från ett klippark, ett så enkelt sätt att lyfta ett kort!

The dotted and the striped papers are from Reprint's own 6x6 inch paper pads. The red paper comes in A4 size. The rose image is from a cut-out sheet, and is such an easy way to enhance the design!


En dubbel rosett av organzaband pryds av en pin med gröna pärlor.

A double organza ribbon bow with a pin with green beads.


Love,
Ulrika

Inga kommentarer: