tisdag 10 mars 2015

Sea tag

Ibland är det roligt att bara leka loss lite :) Denna tag är inspirerad av havet, både när det gäller stämpelmotiv och färger. Första lagret på tagen är lite hopskrynklat silkespapper, som jag fäst med decoupagelim. Ovanpå detta har jag sprayat med Dylusions sprayfärger, men det går precis lika bra med annan spray, det skulle absolut fungera med hemmagjord distress ink spray till exempel. Även rosbandet fick sig en färgdusch :)

Sometimes it's fun just to play around a little :) This tag is inspired by the sea, both the choice of stamp and then also the colours. The first layer of the tag is a crinkled up tissue paper that I adhered using decoupage glue. I then sprayed with my Dylusions ink spray, but any spray ink will do, I bet home made distress ink spray would work great. The rose ribbon also got some ink :)


När färgen torkat drog jag med lite, lite All-purpose ink på en sminksvamp försiktigt över silkespappret så att det bara fastnade lite på de upphöjda delarna. Jag stämplade motivet på en bit självhäftande canvas som fäste bra direkt på rosbanden. Stjärnan är en ganska tunn chipboard som jag först körde genom en embossingfolder och sedan embossade två gånger; första gånen med vitt pulver över hela stjärnan och andra gången med guldpulver bara på de upphöjda delarna. Här använde jag en embossingdyna och drog den försiktigt över den vita embossade stjärnan, så att pulvret bara fastnade där.

When the ink had dried, I added just a tiny bit of All-purpose ink using a sponge over the raised parts. I used a distress ink pad on a piece of self adhesive canvas that I simply placed on top of the rose ribbon. The star is a thin chipboard that I first ran through my Vagbond using an embossing folder, then added two layers of heat embossing; first layer was all white, and the second layer was gold only on the raised parts (after carefully using an embossing ink pad only on the raised parts).

Love,
Ulrika

Inga kommentarer: