tisdag 11 augusti 2015

Loving distress ink

Distresserna från Ranger (stämeldynor och pennor) är vattenlösiga och erbjuder oändliga användningsområden. Jag älskar att leka med distresser! :) Här har jag använt dem på två sätt. Först direkt på stämpeldynan (blomman), först stämplade jag en gång och sen en andra gång bredvid utan att lägga till mer färg. Det andra stämpalavtrycket blir blekare och ser ut att vara lite längre bort på ängen ... Sen har jag även använt dem för bakgrunden (gräs och himmel). Här duttade jag lite färg på ett craft shett, sprayade vatten på och "doppade" pappret i dropparna för att få en akvarellkänsla.

The distress inks from Ranger (pads and markers) are water soluble and can be used in a million different ways. On this card, I used two different techniques. First, I added ink directly to the stamp and stamped once. Then I stamped a second time just beside the first one which leaves a much softer impression. Then I added some ink to a craft sheet, sprayed it with water to create little droplets and padded the paper right into it to create the sky and grass.


Ofta är akvarellpapper att föredra när man jobbar med distresser, men för dessa tekniker fungerar det bra med ett slätt vitt cardstock. Texten är stämplad med Versafine för bästa tryck och för att det inte riskerar att smetas ut då den är vattenfast.

Usually, I prefer watercolor paper when I work with distress inks, but for both of these techniques regular smooth card stock works just fine. I stamped the text using a Versafine ink pad for best impression.


Love,
Ulrika

Inga kommentarer: