måndag 9 november 2009

My favourites

Mina absoluta favoritrecept finns numera i en recephållare klädd med underbara papper från Bo Bunny. Jessica på House of Inspiration vet minsann hur man sätter ihop ett härligt DT-kit! Jag har använt kartongark som bas i omslaget, cardstock som receptavdelare och vanliga plastfickor som jag kapat till rätt storlek för själva receptkorten. Receptkorten har jag skurit ut från ett dubbelsidigt ark med cut outs. På arket finns även små dekorationer och lappar för receptkategorier. De är helt underbara!

Alltihop har jag sedan bundit samman med en spiral och lite hjälp av min Bind-it-all. Blommorna har fått varsin brad, från samma serie från Bo Bunny, i mitten. Jag har vikt själva basen så att den stängs med ett magnetlås på framsidan. Recepthållaren förvaras stående och när det är dags att använda recepten så vänder man bara locket över till baksidan och använder samma magnetlås. Då kan du stänga det åt andra hållet så att recepthållaren står fint på bänken och du kan bläddra mellan recepten utan att behöva lägga ner den. Alla papper och dekorationer hittar du förstås i House of Inspirations webshop.

I've put together a holder for my favourite recipes, with papers from Bo Bunny that Jessica at House of Inspiration sent me. The cover is designed to stand on it's own and if you fold the front over to the back, it snaps into place with a magnet and the recipes can be flipped through with the holder still standing. I used my Bind-it-all for the spiral binding. Papers and decorations can be found in House of Inspiration's webshop.









PS. Ni missar väl inte House of Inspirations CC som går av stapeln redan nu på fredag! Registrera dig i forumet och ta del av alla härliga utmaningar fredag-söndag.

3 kommentarer:

mill@n sa...

Superläckert!! Toppeninspiration eftersom jag tänkt göra ett likannde projekt i julklapp till en kompis. =o)

Anita sa...

Jättefint!! Och vilka härliga färger.
Tack för din snälla kommentar i min blogg, You made my day!
~Anita

Tesa/Therese sa...

Underbart Ulrika! Du sitter säkert i skrivande stund på pysselträffen:o) Må så gott. Kram