måndag 17 januari 2011

Congratulations

Här är ett grattiskort som jag gjort för Reprint. Först körde jag en bit cardstock genom Cuttlebugen i en embossingfolder från Tim Holtz. Sen sprayade jag egengjord glimmermist i omgångar tills jag fick det som jag ville ha det. Lite Crackle paint i hörnen för lite extra grunge-känsla.

This is a card that I made for Reprint. I ran a piece of cardstock through the Cuttlebug in an embossingfolder from Tim Holtz. I then sprayed it with home made glimmer mist until I got the effect I wanted. Some Crackle paint in the corners for a grungy effect.



Finns det något läckrare än Clear embossing på svart cardstock? Enkelt och snyggt tycker jag. Blomman var vit från början, men även den fick sig ett par omgångar glimmermist ... och en metallbrad i mitten. Hörnet är en metalldekoration från Tim Holtz.

I so love clear embossing on black cardstock. This is a new stamp from Reprint. The flower was originally white, but I sprayed that too with glimmermist, and put a metal bad in the centre. A metal decoration from Tim Holtz in the corner.

1 kommentar:

MiaS sa...

Du har rätt, det är läckert med clearembossat på svart cardstock. Måste nog göra detta! Vackert kort!!