fredag 9 januari 2009

Valentine cards, part one

Det blev ett helt gäng Alla hjärtans dags kort till Annas Scrapbooking. Här är några av dem, beskrivning på hur jag gjort och material finns på Annas blogg.

I made several Valentine cards for Anna's Scrapbooking. Here are a few of them, descriptions and list of material can be found at Anna's blog.







Slider-kortet fick jag inspiration till på Rimnas blogg, hon hade i sin tur hittat en video på Hero Arts blogg med instruktioner.

I got the inspiration for the slider-card from Rimnas blog, and she had in turned found a tutorial at Hero Arts blog.







Jag provade till och med att stämpla med skuggeffekt, som också visas i videon, men det får jag nog öva lite till på ... ett mörkare papper i botten gör nog att skuggan syns bättre.

I even tried to stamp with shadow, which is also showed in the video, but I think I need to practice on this one ... I assume that a darker paper would make the shadow stand out more.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Så fina kort. Gillar det första väldigt mycket - så snyggt!!

Anonym sa...

Super läckra allihop!! Gillar nästan allt så det går inte att välja en favo. Toppbetyg från mig!

Carina sa...

Hej,Ulrika!
ALLTID lika fina skapelser du gör.
Inget förvånar mig när jag kikar in till dig.

Det finns därför något till dig hos mig!


Kram!