måndag 29 mars 2010

Birds house

På senaste träffen med VSSS visade Lena och Marie hur man gör de allra sötaste fågelholkarna. Idén kommer från Nichole Heady och mallen finns att ladda ner från hennes blogg. Maries idé att skriva ut mallen direkt på det papper man ska använda passar mig perfekt, jag blir aldrig riktigt nöjd när jag ska rita av mallar med penna. Jag hann inte göra huset klart på träffen utan fortsatte hemma. Fjärilspunchen från Martha Stewart känns lätt beroendeframkallande, ni kommer nog att få se fler fjärilar inom kort ...

At the last meeting with the local Scrap-and stamp society, Lena and Marie showed how to make these wonderful birds houses. The idea is from Nichole Heady and the template is available for download from her blog. Marie printed the template directly onto the paper she was going to use and that's an idea I really like. I can never seem to get it quite right when tracing templates with a pen. Love, love, love that butterflie punch from Martha Stewart. You will see more of that later ...



3 kommentarer:

Marie Wisén sa...

ÅÅÅÅ din holk är så söt!!!! vad glad jag blir att jag fick glädja dig!

kram kram Marie

Kort og Søm sa...

Veldig søt! :O)

TesaB sa...

Men gudars, jag saknar ord tror jag. Helt sanslöst söööööt är den (det?)