lördag 27 mars 2010

Easter egg

Ljuvliga påskägg har ni säkert sett i många bloggar vid det här laget. Det har jag med, och jag blev så himla sugen på att prova att göra ett själv! Jag målade hela ägget med Crackle paint (picket fence), satte den finaste spets jag har längs kanterna och dekorerade locket vilt med blommor, dubbel satinrosett (tack för tekniktipset Lena!) och ett par vellumfjärilar, stansade med Martha Stewart fjärilspunch (tack Eva!). Och så lite stickles förstås. Trots mina försök att dekorera överdådigt så blir det liksom inte som jag tänkt mig. Men det får väl vara OK tycker jag, det är väl liksom mer min stil att spara lite på krutet ... :D

These wonderful easter eggs have been around on many blogs already. I tried to make one myself, I painted the egg with Crackle paint (picket fence), added some wonderful lace to the edges and then decorated the whole thing with flowers, bows and butterflies.





Min lövstans från EK success som jag köpte på Svensk Scrapbookings mässa i Karlstad var en riktig lyckträff. Det blir världens sötaste små löv med den.

9 kommentarer:

Carina sa...

Hej!
Helt underbart ägg du gjort.

Kram!

Mill@n sa...

Fantastiskt ägg! Superkrispigt och underbart vackert!

Jaluza Scrap sa...

Lindo!!! Lindo!!! Lindo!!!

MalinZ sa...

Ett helt underbart vitt ägg. Tänk vilken dröm att få ett sådant : )

Scrap by Heart sa...

Va då helt OK? Det är ju supersnyggt. Less is more heter det ju av en andledning....
Kram Tina

Marie Wisén sa...

Hej vännen!

ÅÅÅÅÅ jätte fint! Fantastisk lövstans det där! ;o)
Du är så duktig!!!

Kram Marie

Janette sa...

wow....stunning,love it.xx

TesaB sa...

Helt sanslöst vackert!!! Alldeles, alldeles perfekt och jag är helt betagen.

Lotta sa...

Vilket vackert ägg!
Så stilrent... snyggt.

Har något åt dig i min blogg.
Ha en skön påskvecka.

Kram
Lotta